Vraag nu aan:

Vrijblijvend voorstel

Bindt klanten met e-mail marketing

Marketing

Een eenvoudige manier om een grote groep mensen in één keer te bereiken is door een e-mail nieuwsbrief te versturen. Informeer bestaande en potentiële klanten en zorg zo voor het creëren en behouden van betrokkenheid.

E-mail nieuwsbrieven worden vaak ingezet om bezoekers naar een website of webshop te trekken. U kunt relaties inspireren of informatie aanbieden. Bij sommige campagnes wordt de e-mail nieuwsbrief gebruikt om lezers op de hoogte te houden of extra relevante informatie te geven.

Een nieuwsbrief met een professionele uitstraling

Het is belangrijk dat uw  e-mail nieuwsbrief er professioneel, herkenbaar en aantrekkelijk uitziet. Gebruik teksten die zo veel informatie geven dat de lezer meer wil weten en naar de website zal klikken. Wij werken met tools waarin we uw huisstijl (branding) toevoegen en nieuwsbrief-templates aanmaken. Vervolgens maken we voor u een account aan zodat u zelf nieuwsbrieven kunt aanmaken en versturen. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om dit door ons te laten doen.

Voordelen van het versturen van e-mail nieuwsbrieven:

  • Het is relatief goedkoop om een nieuwsbrief te versturen.
  • De resultaten van de nieuwsbrief zijn goed inzichtelijk.
  • U kunt de nieuwsbrieven in uw eigen huisstijl (laten) opmaken.
  • Het is mogelijk om nieuwsbrieven op maat te versturen.
  • Door de nieuwsbrief persoonlijk te maken kunt u de respons van de nieuwsbrief verhogen.

 

Behoud en creëer betrokkenheid door bestaande en potentiële klanten te informeren.

Hoe komt u aan adressen?

Het lijkt misschien logisch maar om een e-mail nieuwsbrief te versturen hebt u e-mail adressen nodig van bestaande en potentiële klanten. De e-mail adressen moeten legaal verkregen worden/zijn.
Een efficiënte manier om aan e-mail adressen te komen is het aanbieden van een download (zoals een e-book of minicursus) in ruil voor een e-mailadres.

AVG / GDPR

Voor het versturen van e-mails vereist de AVG expliciete toestemming van de ontvanger. Dit kan via opt-in en liever via double opt-in. Bij een double opt-in moet de inschrijver d.m.v. een extra bevestiging toestemming geven. Uitgezonderd zijn uw bestaande klanten. U hebt toestemming hen commerciële e-mails te sturen met inhoud die gerelateerd is aan de producten of diensten die ze in het verleden bij u hebben verkregen.
Belangrijk: Ontvangers moeten zich eenvoudig kunnen uitschrijven!

E-mail nieuwsbrief tools / programma’s

Voor het versturen van e-mail nieuwsbrieven bestaan veel verschillende tools. MailChimp is daarvan misschien wel de meest bekende. Met MailChimp kunt u gratis nieuwsbrieven versturen naar maximaal 2.000 contacten en tot 10.000 e-mails per maand.

Wij maken zelf graag gebruik van LaPosta. LaPosta is een Nederlandse aanbieder waarmee u net als bij MailChimp gratis nieuwsbrieven kunt versturen naar maximaal 2.000 contacten en tot 12.000 e-mails per maand.
Wanneer u meer contacten heeft, meer e-mails wilt versturen of geen logo onderaan elke e-mail wilt hebben kunt u daarvoor betalen.

Snel en gemakkelijk uw relaties inspireren en informeren?

Laat ons u helpen met het inrichten van uw  nieuwsbriefsysteem!