Vraag nu aan:

Vrijblijvend voorstel

Het See > Think > Do > Care model van Google

Marketing

Google’s See, Think, Do, Care-model is een model van de reis die uw klant aflegt wanneer hij klant wordt bij u. Dit model bestaat uit vier verschillende fases en is ontwikkeld om de klantreis (customer journey) van jouw klant beter te kunnen volgen. Het model doorloopt de verschillende touchpoints binnen de klantreis – van oriëntatie voor de aankoop tot klantenbinding na de aankoop.

See-fase

De doelgroep waar u zich in deze fase op richt kan het best omschreven worden als: personen die op zoek zijn naar informatie of geïnteresseerd zijn in een bepaald onderwerp, maar geen directe koopintentie hebben. 

Think-fase

De Think-fase is de fase waarin de potentiële klant kennis heeft gemaakt met uw product of dienst en vervolgens gerichter op zoek gaat. In deze fase zoekt de potentiële klant meer informatie over het product of dienst en vergelijkt verschillende aanbieders. Dit is dé fase waarin u de potentiële klant moet overtuigen om voor uw product of dienst te kiezen.

Do-fase

De potentiële klant heeft de beslissing genomen en is nu klaar om over te gaan tot het aanschaffen. Dit is de fase waarop u zich als ondernemer verheugt, want deze fase zorgt voor conversie. In deze fase is het van groot belang dat u als beste uit de bus komt als de klant jouw bedrijf en aanbod vergelijkt met dat van je concurrenten.

Care-fase

De Care-fase wordt door veel bedrijven vergeten. De conversie is behaald, maar dit betekent niet dat u er bent. Ook na de conversie is het van belang om van waarde te zijn voor uw klant, want een tevreden klant is goede marketing. De beoordeling of review van deze klant kan namelijk zomaar eens de reden zijn waardoor een andere potentiële klant ook overgaat tot aankoop.

 

Wat zijn de voordelen van het STDC model?

  • U bereikt uw doelgroep gedurende hun hele klantreis.
  • Focussen op alle verschillende fases zorgt ervoor dat u eerder in contact komt met uw doelgroep.
  • Voor iedere fase stelt u KPI’s op.
  • U kunt de afstemmen op de betreffende fase van uw doelgroep.
  • U kunt de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep tonen.

Het toepassen van het STDC model

U zult nu begrijpen dat niet alleen de Do-fase van belang in de klantreis. Het is zelfs zo dat de See- en Think-fase er voor zorgende een klant wel of niet voor u kiest. Het is dus belangrijk om tijdens alle fases van het STDC model aanwezig/zichtbaar te zijn voor uw doelgroep. Toets uw marketing steeds opnieuw aan dit model zodat u actief mee kunt denken met us bezoekers en heb aan kunt spreken met de content die voorziet in hun behoefte.

Kunnen wij u helpen met uw marketing?

Neem dan contact op!