Merkrichtlijnen. Wat zijn het en wat doen ze?
Merkrichtlijnen, brand guides, identity guide, huisstijlhandboek, brandbook… Eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer; Het is een document waarin de merkidentiteit en de huisstijl in een duidelijk overzicht zijn weergegeven. In dit document staat het verhaal van uw merk van A tot Z beschreven. Ook beschrijft het uw merk in woord en beeld. Merkrichtlijnen scheppen duidelijkheid, geven betekenis en inspireren tegelijk!
Vanuit de merkrichtlijnen bepaalt u alles wat met uw marketing- en communicatie uitingen te maken heeft. Uw medewerkers kunnen deze richtlijnen als hulpmiddel gebruiken om allen op dezelfde lijn te zitten en vanuit daar te communiceren en te handelen. Het zorgt voor consistentie in al hun werk. Denk hierbij aan het ontwerp van de website, visitekaartjes, folders, banners of je e-mail nieuwsbrieven. Wanneer deze allemaal ‘gelijk’ zijn zorgt dit voor een professionele uitstraling en vergroot het de herkenbaarheid van uw merk, bedrijf of product. Zonder merkrichtlijnen zullen uw klanten en medewerkers (later) houvast gaat missen.
Wij helpen u houvast te bieden voor uw klanten, medewerkers en partners!
Neem dan contact op!