Optimaliseer en stimulieer uw online vindbaarheid met SEO & SEA
SEO vs SEA
Search Engine Optimization (SEO), wordt ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. SEO is het vindbaar maken van websites in de gratis (organische) zoekresultaten van zoekmachines. Met SEO optimaliseren we uw online aanwezigheid, zodat u vaker én hoger in Google komt.
Met Search Engine Advertising (SEA), bedoelen we het betaalde gedeelte van de zoekmachine. In Google Ads maken we advertenties aan met zoekwoorden. Deze worden gekoppeld/gelinkt naar een speciale (landings)pagina op uw website.
SEO
Beter vindbaar door middel van zoekmachine optimalisatie.
Nu uw website helemaal gereed is en goed aansluit op uw merk, bedrijf of product is het van belang dat uw website ook gevonden wordt zodat er bezoekers naar uw website komen.
Hoe trekt u bezoekers naar uw website? Hoe zorgt u voor een zo hoog mogelijke positie in Google?
Om bezoekers naar uw website te trekken hebt u relevante content nodig. Om hoger in Google te komen hebt u bezoekers én relevante content nodig.
Met zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat uw website optimaal gaat presteren!
Je website is helemaal in orde en sluit perfect aan op de uitstraling van jouw merk. Nu is het alleen nog noodzaak dat je website ook gevonden wordt en er bezoekers op je website komen.
Hoe zorg je ervoor dat er bezoekers naar jouw website komen? En hoe zorg je ervoor dat jouw positie in Google verbetert?
Door middel van zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat jouw website beter gaat presteren.
Welke onderdelen zijn belangrijk bij SEO?
- Content
Content speelt een zeer belangrijke rol bij de vindbaarheid van uw website. De content van de website moet zo veel mogelijk aansluiten bij de behoefte van uw doelgroep. - Autoriteitswaarde
De autoriteitswaarde van een website geeft de populariteit en relevantie van een website en domein op het internet weer. Deze waarde wordt verbeterd door backlinks te verzamelen op andere kwalitatieve en websites, door middel van linkbuilding. - Techniek
Alle technische onderdelen van uw website hebben invloed op de vindbaarheid van uw website.
Hoe snel is de website? Is de website geschikt voor mobiele apparaten? Is een SSL-certificaat geïnstalleerd? Is de linkstructuur in orde?
SEO analyse
We starten altijd met een SEO analyse. De resultaten van deze analyse helpen om de doelstellingen voor uw SEO strategie te bepalen.
SEA
Online adverteren
Online adverteren is een manier om potentiële klanten naar uw website te trekken. We kunnen gebruik maken van zoekwoorden en kanalen die specifiek bij uw doelgroep en uw merk, product of bedrijf passen.
U betaalt per bezoeker die klikt op de advertentie. Dit wordt ook wel ‘Costs per Click’ (CPC) genoemd. Zo weet u precies wat de kosten zijn.
Tools voor Online adverteren
Google Ads
Google Ads is de meest bekende SEA tool. Met Google Ads adverteert u op zoektermen. Op die manier is het eenvoudig gevonden worden. Uw advertenties worden zo enkel weergegeven wanneer er op die specifieke zoekwoorden gezocht wordt.
Google Shopping
Google Shopping is ook een bekende wijze van online adverteren. Met name webshops maken hier vaak gebruik van. Wanneer u adverteert in Google Shopping wordt uw product inclusief prijs en afbeelding getoond bij relevante zoekopdrachten. Dit kan een zeer goede invloed hebben op uw online verkopen.
Display Advertisement
U hebt ze vast eens gezien. Advertenties op websites, apps en/of social media. Meestal getoond als banner. Deze advertenties worden getoond aan bezoekers van sites die passen bij uw merk, bedrijf of product. Display Advertising wordt meestal ingezet als tool om naamsbekendheid te genereren. Het aantal vertoningen is meestal erg hoog.
Remarketing
Is het u ooit opgevallen dat u in Facebook aanbiedingen te zien krijgt die precies te maken hebben met hetgeen u eerder hebt gezocht? U zocht bijvoorbeeld naar nieuwe schoenen en krijgt vervolgens via Facebook advertenties voorgeschoteld met precies die stijl schoenen waar u naar zocht?
Dat is nou remarketing. Remarketing wordt meestal ingezet om twijfelende klanten te overtuigen.
Video Advertisement
Na Google is Youtube de grootste zoekmachine. Adverteren op en met video’s is daarom een belangrijke tool. U kunt door middel van deze video advertenties op een leuke en interactieve manier adverteren. Ook hier is het belangrijk om goed na te denken over je doelgroep om je campagne het gewenste resultaat te laten bereiken.