Vraag nu aan:

Vrijblijvend voorstel

Met marketing automation automatiseert u marketing & sales!

Marketing

Laat uw inkomsten sneller groeien met marketing automation!

Met marketing automation maakt u gebruik van een systeem waarmee u leads en prospects door de customer journey heen leidt. Deze klantreis begint bij het leren kennen van uw product of dienst tot en met de aankoopfase. De informatie die de klant nodig heeft is in elke fase anders. De meeste websites leggen de focus vooral op de aankoop terwijl de klant juist nog behoefte kan hebben aan het vergelijken van producten.

Wij maken hiervoor gebruik van het STDC model van Google. Het See, Think, Do, Care model focust zich niet alleen op verkopen, maar op bewustzijn in elke fase van de klantreis. De verschillende fases in het steeds veranderende marketinglandschap.

Waarom marketing automation gebruiken?

Veel bedrijven maken gebruik van marketing automation. Er zitten namelijk veel voordelen aan:

  • Terugkerende taken worden geautomatiseerd.
  • De overgang van marketing naar sales wordt veel beter.
  • Meer conversie en kwalitatieve leads.
  • Slechts een tool nodig voor al uw marketing.
  • Het biedt meer relevantie voor jouw klanten omdat u hen beter kent.

Hoe werkt marketing automation?

Marketing automation processen worden vormgegeven door middel van workflows. Deze bestaan uit triggers en tasks. In feite is het niks anders dan “Als dit gebeurt (trigger), dan moet nu dat gebeuren (task)”.

Triggers

Triggers zijn de acties die een bezoeker onderneemt.

Voorbeelden hiervan zijn:
– het downloaden van een e-book.
– het invullen van een formulier.
– het klikken op een link in een door u verstuurde e-mail nieuwsbrief.
– het bekijken van specifieke webpagina op uw website.

Tasks

Aan deze triggers kunnen binnen het marketing automation systeem acties gekoppeld worden.

Voorbeelden zijn:
– het versturen van een gepersonaliseerde e-mail.
– een bericht sturen naar de betreffende sales afdeling.
– lead scoring (het geven van een waarde aan uw lead). 

De triggers en tasks hebben tot doel om potentiële klanten, oftewel leads, te binden en (eerder) naar de volgende fase te leiden.

Kunnen wij u helpen met het automatiseren van uw marketing & sales?

Neem dan contact op!